Робота органу учнівського самоврядування ЗЗСО смт Гусятин
Серед безлічі дитячих занять у навчальному закладі важливе місце займає учнівське самоврядування. Учнівське самоврядування, яке, забезпечуючи участь усіх школярів в управлінні справами колективу свого класу та школи, стає моделлю елементів дорослого життя, формою усвідомлення подальшої активної життєвої позиції.
Учнівська рада 2022-2023
Ониськів Катерина - голова учнівської ради
Красовська Анастасія - заступник голови учнівської ради Галиняк Юрій - заступник голови учнівської ради
Пилипа Марта - заступник голови учнівської ради
Самоврядування це –
· Метод організації дитячого колективу, який забезпечує формування відносин відповідальної залежності в колективі та організаторських рис окремої особистості;
· Складова частина системи педагогічних закладів, оскільки воно вирішує специфічні завдання у створенні єдиного колективу дорослих і дітей;
· Наслідок педагогічного управління дітьми з боку дорослих;
· Принцип організації життя дитячого колективу;
· Діяльність, яка здійснюється самими дітьми, включаючи постановку мети, її розробку та спрямована на вдосконалення колективу і кожної особистості зокрема.
Голова учнівської ради: Ониськів Катерина
Заступник голови учнівської ради: Галімзянов Микола
Заступник голови учнівської ради: Лазенко Юрій
Заступник голови учнівської ради: Вибираний Мар'ян
«Перетворити процес виховання на радість» - таке завдання поставила перед собою учнівська рада, яка є органом учнівського самоврядування у нашому навчальному закладі, метою діяльності якої є:
-Розвиток навичок творчого вирішення завдань, створення позитивної мотивації та зацікавленості учнів;
-Формування вміння мислити, узагальнювати
Виховання поваги до колективу, почуття відповідальності;
-Налагодження тісних контактів і взаєморозуміння між різними гілками громадськості, спільне вирішення проблем, профілактика виникнення конфліктних ситуацій;
-Необхідність у творчому ставленні до справи шкільного самоврядування;
-Використання нових інноваційних технологій у виховній роботі.
Засідання учнівської ради відбуваються один раз у місяць. Під час таких засідань учні планують дитяче дозвілля, навчаються самостійно мислити, аналізувати, приймати рішення, думати не лише про себе, а й про тих, хто поряд, поважати їх та їхні права. У школярів виховується почуття патріотизму, відповідальності, громадянської свідомості та активності.
Діяльність учнівського самоврядування здійснюється за чітко складеними планами: засідань учнівської ради та кожного сектору. Діти, які входять до складу учнівської ради, набули вже деякого досвіду в плануванні.
На засіданнях активу розглядаються такі питання:
-затвердження плану проведення засідань активу та роботи дитячого колективу на 1 та 2 півріччя;
-результати проведення рейдів –перевірок, огляду куточків та озеленення кімнат;
-визначення завдань щодо роботи секторів;
-проведення акцій «Посади калину», «Діти - дітям», «Добро починається з тебе», «Годівничка»; «Подаруй посмішку дитині», «Від серця до серця"
Важливо ,що самостійна діяльність дітей не закінчується на проведенні конкурсів та дискотек, хоч це служить розвитку відповідальності за доручену справу, а з’являються і організовуються учнями нові форми роботи, як от:
§ рейди – перевірки санітарного стану класів,
§ озеленення класних кімнат,
§ волонтерська допомога;
§ участь у благодійних акціях.
Адже діти розвиваються не тільки під час навчання ,але й в ході виконання різноманітних доручень, беручи участь у різних видах діяльності, де вчаться пізнавати життя.
Наша учнівська рада сформована із 28-ми найактивніших, найініціативніших учнів 8-11 класів і поділяється на п’ять секторів:
Ø Інформаційний сектор;
Ø Сектор організації змістовного дозвілля;
Ø Соціальний сектор;
Ø Сектор правопорядку, дисципліни, захисту прав і гідності учнів;
Ø Сектор національно-патріотичного спрямування.
Завдання інформаційного сектору такі:
-інформувати учнів про роботу учнівської ради;
-вести документацію органу учнівського самоврядування;
-висвітлювати роботу ради у міських засобах масової інформації та в шкільній газеті «Наше слово».
-вести «Літопис дитячого колективу»
-проводити соціологічні опитування, анкетування учнів школи,
-збирати на засідання учнівську раду чи голів секторів.
Завдання сектору організації змістовного дозвілля:
-вивчати побажання учнів щодо культурного і змістовного дозвілля;
-допомагати у проведенні заходів, спрямованих на підвищення якості знань учнів (конкурси плакатів, інтелектуальні ігри, тематичні тижні);
-керувати проведенням культурно-масових заходів, шкільних вечорів;
-організовувати екскурсії, загальношкільні виставки.
Завдання сектору національно-патріотичного спрямування:
-керувати проведенням заходів щодо відзначення тематичних державних свят,
-організовувати святкування пам’ятних дат видатних історичних діячів, письменників, художників, композиторів України та наших земляків,
-відзначення релігійних свят (Різдво, Великдень).
-координувати роботу руху учнівської молоді «Стежиною батьківського краю» в рамках Всеукраїнського руху «Моя земля - земля моїх батьків»,координувати роботу молодіжних товариств, що діють в школі: «Молода просвіта», козацько-стрілецьке товариство імені Северина Наливайка.
-керувати проведенням заходів військово-спортивного спрямування, а саме: конкурси стрілецької, повстанської пісні, патріотичної поезії, козацькі забави.
Соціальний сектор:
- - координує роботу наставників молодших школярів;
- - організовує бригади учнів для ведення догляду за пам’ятниками Гусятина, символічною могилою Січовим стрільцям, Меморіалом Слави,
- - організовує заходи, спрямовані на утвердження здорового способу життя, формування навичок, сприятливих для здоров’я (вечори, конкурси плакатів, виступи агітбригад);
- - забезпечує участь учнів школи у Всеукраїнських акціях, та операціях.
Сектор правопорядку, дисципліни, захисту прав та гідності учнів:
- - відстоює інтереси учнів з метою реалізації потреб та запитів учнів;
- - захищає права та свободи учнів;
- - організовує чергування класних колективів по школі, на вечорах, дискотеках;
- - виховує в учнях бережливе ставлення до збереження шкільного майна;
- - створює бригади учнів для ремонту меблів та шкільного інвентарю;
- - призначає відповідальних за дотримання дисципліни та порядку, відвідування учнями школи;
- - керує проведенням заходів на правову тематику.